Έχετε καθίσει να παρακολουθήσετε μια ταινία στην τηλεόραση και τη στιγμή των διαφημίσεων η ένταση της φωνής μεγαλώνει αυτόματα;
Και οι ιταλοί. Και σκέφτηκαν ότι δεν πάει άλλo. Διαβάστε:
"Πολύ δυνατή ένταση, ποινές εν όψει για τα παράνομα σποτ.
Όλα σχεδόν τα διαφημιστικά μηνύματα που μεταδίδονται στην τηλεόραση έχουν ηχητική ένταση πιο ψηλή σε σχέση με τα υπόλοιπα προγράμματα: το αποκαλύπτει μια έρευνα που έγινε από το Ανώτερο Ίδρυμα Επικοινωνιών και Τεχνολογιών της Πληροφόρησης και παρουσιάστηκε από τον Υπουργό Επικοινωνιών Πάολο Τζεντιλόνι.
Εναντίον της διαφήμισης που βάζει σε δοκιμασία τα τύμπανα των τηλεθεατών μάλλον θα φτάσουν σύντομα οι ποινές την Ανεξάρτητης Αρχής Επικοινωνιών η οποία, μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, τροποποίησε το άρθρο 3 του Κανονισμού σε θέματα ραδιοτηλεοπτικής διαφήμισης και τηλεπωλήσεων ορίζοντας ότι «Απαγορεύεται με κάθε τρόπο η μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων και τηλεπωλήσεων με ηχητική ένταση μεγαλύτερη από την κανονική των προγραμμάτων, η οποία καθορίζεται βάσει τεχνικών παραμέτρων και μεθοδολογιών ανάδειξης που ορίζονται από την Αρχή».
Ήδη από το Σεπτέμβριο θα καθορίσει τα κριτήρια για να τιμωρούνται οι παραβάσεις.
Σύμφωνα με την έρευνα που έγινε για λογαριασμό του Υπουργείου, πράγματι, το 83% των σποτ που μεταδίδονται έχουν ένταση μεγαλύτερη από αυτήν του προγράμματος στο οποίο έχουν καταχωρηθεί. Και η αύξηση της έντασης δεν είναι μικρή: 51% μεγαλύτερη από την κανονική ένταση των προγραμμάτων. «Ο σκοπός μας-εξήγησε ο Υπουργός Τζεντιλόνι- είναι να σταματήσουμε τη διαφήμιση που αυξάνει σε ένταση, εξαλείφοντας ένα δυσάρεστο και πάντως παράνομο φαινόμενο μέσω του οποίου αποδίδεται περιορισμένος σεβασμός απέναντι στους τηλεθεατές».
Σύμφωνα με την έρευνα που έγινε για λογαριασμό του Υπουργείου, πράγματι, το 83% των σποτ που μεταδίδονται έχουν ένταση μεγαλύτερη από αυτήν του προγράμματος στο οποίο έχουν καταχωρηθεί. Και η αύξηση της έντασης δεν είναι μικρή: 51% μεγαλύτερη από την κανονική ένταση των προγραμμάτων. «Ο σκοπός μας-εξήγησε ο Υπουργός Τζεντιλόνι- είναι να σταματήσουμε τη διαφήμιση που αυξάνει σε ένταση, εξαλείφοντας ένα δυσάρεστο και πάντως παράνομο φαινόμενο μέσω του οποίου αποδίδεται περιορισμένος σεβασμός απέναντι στους τηλεθεατές».
(από την "Il sole 24ore")
6 σχόλια:
...και κάτι πρέπει να γίνει με τα "ψιλά γράμματα" των διαφημίσεων που έχουν τρομερά μικρό μέγεθος και περνάνε σχεδόν ακαριαία από το κάτω μέρος της οθόνης.
Έχεις δίκιο.
Όπως επίσης και για τα προγράμματα που κάνουν διαφήμιση στην κανονική τους ροή χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο τηλεθεατής.
Στην Ιταλία, κάθε αναφορά σε κάποιο προϊόν και γενικά κάθε διαφημιστική αναφορά συνοδεύτεται από την ένδειξη, στο κάτω μέρος της οθόνης, "διαφημιστικό μήνυμα". Αλλιώς θεωρείται, και είναι, αθέμιτος ανταγωνισμός, σύμφωνα με τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ελεύθερη αγορά (οι οποίες, υπενθυμίζω, ισχύνουν και εδώ).
Χαιρετίσματα στο Δία, Stormrider.
Όταν οι διαφημίσεις Τραπεζικών δανείων συνοδεύονται από προειδοποίηση, όπως για τα τσιγάρα, ότι τα δάνεια καταστρέφουν ζωές και μπορεί να οδηγήσουν σε πρόωρο θάνατο, τότε θα πιστέψω ότι κάτι άλλαξε στις άθλιες πρακτικές της διαφήμισης. Όσο για τον ήχο, δεν ξέρω για την τηλεόραση γιατί στη δική μου η ένταση αυξομειώνεται από κανάλι σε κανάλι. Στις κινηματογραφικές αίθουσες όμως, οι διαφημίσεις πριν την έναρξη της ταινίας πρέπει να ξεπερνούν τα 100 ντεσιμπέλ. Είναι εκκωφαντικός ο ήχος και πραγματικά εγκληματική και αισχρή αυτή η πρακτική.
Συμφωνώ ότι οι περισσότερες διαφημίσεις των Τραπεζών είναι πέρα για πέρα παραπλανητικές.
Εδώ μπήκες όμως σε ένα ιδιαίτερα λεπτό ζήτημα, artfarted, γιατί νομίζω ότι, όπως στα τσιγάρα η ένδειξη δεν έχει και ούτε είχε σε καμιά χώρα αποτελέσματα, έτσι κι εδώ ο κάθε πελάτης της τράπεζας θα πρέπει να θέσει ο ίδιος στον εαυτό του τα όριά του. Ίδια γεύση με χρηματιστήριο, μερικά χρόνια πριν.
ταξιδεύουμε ρε παιδιά στην ύπαιθρο να δούμε λίγη εξοχή και βλέπεις σε κάθε λόφο έχουνε και μία διαφημιστική ταμπέλα. κάνεις δεν τους έχει πει ποτέ τίποτα;
καλά τι λέω, εδώ έχουν σκοτωθεί μοτοσυκλετιστές από διαφημιστικές ταμπέλες που είναι σχεδόν πάνω στον δρόμο, τί λέμε τώρα.
Είχα μια συζήτηση με μία κοπέλα που έκανε animation σε διαφημιστική εταιρία. Ήταν καινούρια στη δουλειά και είχε θεωρήσει σκόπιμο να μεγαλώσει τα μικροσκοπικά γραμματάκια με τις επεξηγηματικές πληροφορίες για τις "άτοκες" δόσεις στην κάτω πλευρά της οθόνης στο προσχέδιο της διαφήμισης ενός αυτοκινήτου. Η κοπέλα τα άκουσε κανονικά! Μερικά γράμματα με πληροφορίες που οφείλουν να φαίνονται σχεδιάζονται έτσι ωστε να ΜΗΝ διαβάζονται!
Δημοσίευση σχολίου